Tuesday 9 June 2015

3 manfaat aiskrim

jika sebelum ini anda sudah baca 5 manfaat aiskrim..sekarang ada 3 lagi kebaikan aiskrim yang kita perlukan untuk diet harian kita.

 1. Boleh membantu anda menurunkan berat badan.
     Jika anda mengelakkan diri dari makan aiskrim kerana Anda tidak mahu berat badan meningkat, ini mungkin akan mengubah fikiran anda.Satu kajian yang diterbitkan dalam American Journal of Clinical Nutrition mendapati bahawa wanita yang makan sekurang-kurangnya satu hidangan setiap hari produk tenusu penuh lemak,seperti aiskrim, Memperolehi berat badan kurang daripadamereka yang tidak makan.tidak bermakna anda boleh duduk dengan hanya makan aiskrim setiap malam dan mengharapkan untuk menurunkan berat badan. Tetapi setengah cawan aiskrim vanila atau coklat.setiap aiskrim biasanya mengandungi 140 kalori, lemak dan gula 7g 14g -sangat sesuai untuk diet harian anda.pasti ada diantara anda akan mengatakan yogurt lebih baik dari segi kesihatan berbanding dengan aiskrim.Adakah yogurt lebih baik daripada aiskrim biasa? Tonton video ini dengan pakar diet berdaftar Samantha Heller untuk mengetahui.

2. Boleh membantu melawan kemandulan.
Berikut adalah sebab wanita ingin menikmati aiskrim: Kajian Harvard yang disiarkan dalam journal Human membuat kajian, individu yang memakan susu atau aiskrim penuh lemak Boleh Meningkatkan peluang untuk mempunyai bayi. Kajian ini dilihat kepada tabiat makan lebih daripada 18,000 wanita Antara umur 24 dan 42. Wanita yang makan aiskrim penuh lemak dua kali atau lebih seminggu mempunyai risiko 38% lebih rendah ovulasi berkaitan ketidaksuburan berbanding wanita yang kurang makan aiskrim.

3. Ia mempunyai nutrien penting.
Memang tidak dapat dinafikan bahawa aiskrim bukanlah  makanan kesihatan. Bahan-bahan utamanya adalah krim, susu, gula dan perisa.yang jika tidak dikawal akan mengundang penyakit seperti kencing manis,obesiti dan lain2.tetepi jika aiskrim dimakan  secara terkawal.ia akan memberi manfaat kepada anda.sambil anda menikmati kemanisannya,anda juga mendapat nutrien penting seperti kalsium dan fosforus, darah-merendahkan tekanan kalium dan vitamin B tenaga. Ia juga mengandungi protein, Yang penting dalam pembaikan tisu dan pertumbuhan sel.


No comments:

Post a Comment