Monday 8 June 2015

5 kebaikan aiskrim yang diperlukan oleh badan

5 kebaikan AisKrim

Sama ada ia adalah hari musim panas atau malam yang sejuk.ais krim akan sentiasa menyenangkan mood anda. Malah Kek paling sedap Tidak dapat dibandingkan dengan kesedapan aiskrim.sesuai untak dinikmati oleh semua golongan tidak kira muda atau tua. Sesetengah orang mungkin mengatakan bahawa ais krim tidak baik untuk badan,walaubagaimanapun aiskrim juga mempunyai kebaikannya. selain rasanya yang sedap dan manis.ia juga mngandungi sumber kebaikan yang diperlukan oleh badan anda.
 Berikut adalah 5 manfaat makan aiskrim secara teratur.

• Aiskrim adalah sumber vitamin.
  Vitamin A, B, C, D dan E terdapat dalam setiap sudu ais krim..
  Thiamine dan niacine amat diperlukan oleh badan juga. Adakah anda tahu kandungan dalam aiskrim   juga dikatakan mengandungi zat yang mampu mengurangkan risiko  pembekuan darah.Vitamin K di   dalam ais krim boleh menyelamatkan anda dari itu!
• Ais krim juga memberian anda tenaga yang banyak.
  Oleh kerana nilai pemakanannya yang tinggi, apatah lagi mengandungi protein yang baik dan            karbohidrat , Menjadikan aiskrim sumber penting untuk mendapatkan tenaga yang anda perlukan.    Dengan segala kebaikannya, aiskrim memang perlu dinikmati setiap hari dengan teratur.
• Aiskrim mengandungi mineral untuk keperluan tubuh yang sihat.
Kalsium dan fosforus pula membina blok untuk membantu menjaga tulang  kuat dan sihat. Aiskrim mengandungi 2 mineral  Penting Yang boleh menyelamatkan anda dari menghidap batu karang.
• Aiskrim Merangsang pemikiran kreatif.
  Aiskrim tidak hanya membantu anda mengurangkan kesan negatif daripada tekanan, tetapi ia membantu badan anda menghasilkan hormon lebih gembira. Aiskrim dibuat daripada susu, Yang menjadi alat penenang semulajadi yang akan membantu badan anda berehat.
• Aiskrim boleh membantu mengurangkan risiko menghidap kanser.

Kalsium yang terkandung dalam setiap sudu aiskrim boleh mengurangkan risiko kanser kolon. Kerana ia adalah pemangkin untuk menjaga tulang anda sihat, kalsium dalam susu adalah satu lagi sebab yang baik mengapa anda Perlu beri dalam Untuk kepuasan Itu.

No comments:

Post a Comment