Friday 12 June 2015

Sejarah jenama aiskrim Häagen-Dazs

"Ais krim terbaik di dunia" bermula sebagai wawasan Encik Ruben Mattus dan berterusan sepanjang hidupnya. Beliau bermula pada tahun 1921, menjual ais krim di jalan-jalan di New York. Tidak lama kemudian, dia bermimpi mewujudkan apa-apa tetapi yang terbaik ais krim hanya menggunakan bahan-bahan terbaik dan paling tulen.

Pada tahun 1961, Encik Mattus memutuskan untuk membentuk sebuah syarikat baru yang khusus untuk menghasilkan super-premium ais krim barunya. Beliau menyeru ini jenama baru "Haagen-Dazs" - nama yang menyampaikan aura tradisi dunia lama dan kualiti premium. Barisan produk asal termasuk tiga perisa: vanila, coklat dan kopi. Encik Mattus kemudian bersemangat menghabiskan enam tahun mencari strawberi manis dan penuh berperisa yang cukup untuk memenuhi standard yang sempurna jenama berkualiti untuk ais krim strawberi premium beliau.

Jenama Haagen-Dazs cepat maju dan ramai pengikut yang setia. Kejayaan awal dan pujian dibawa dari mulut ke mulut. Sebagai semangat ghairah meningkat untuk merawat ini kaya dan berkrim, jenama juga meningkat. Apabila kedai Haagen-Dazs yang pertama dibuka pada tahun 1976, ia adalah satu kejayaan segera, dan populariti jenama itu terus meningkat. Pada pertengahan 1980-an, rasa Haagen-Dazs aiskrim telah diperkenalkan di peringkat antarabangsa.

Haagen-Dazs menciptakan kategori super-premium aiskrim, dan ia terus menarik perhatian pada tahun 1986, apabila ia diperkenalkan bar aiskrim, diikuti oleh Frozen Yogurt pada tahun 1991 dan pada tahun 1993. Sorbet Haagen-Dazs terus berinovasi dan menetapkan standard untuk ais krim mewah dengan tambahan Haagen-Dazs Crispy Sandwich ™ dan Dolce ™, sensasi tiga lapisan dengan rasa lazat.

Hari ini, Haagen-Dazs adalah peneraju jenama antarabangsa, dengan jualan di lebih daripada 850 kedai di lebih daripada 50 buah negara. Dikhaskan untuk mencipta pengalaman pencuci mulut mewah dan memenuhi segala keinginan baru yang luar biasa, Haagen-Dazs mencipta rasa baru yang menarik setiap tahun.

Kepada orang-orang di seluruh dunia, Haagen-Dazs bermakna aiskrim yang terbaik,boleh dibeli dengan wang

No comments:

Post a Comment