Tuesday 9 June 2015

lagi manfaat aiskrim untuk manusia

1. Membuat anda tersenyum.
Tertanya-tanya mengapa anda rasa dalam mood begitu baik setiap kali anda mengambil ais krim? Ia Tidak Hanya Kerana rasanya yang lazat. Satu kajian mendapati sesudu barangan sejuk Sebenarnya Menjadikan Anda Happy. Para penyelidik daripada Institut Psikiatri di London dikesan aktiviti otak orang makan ais krim vanila. Sebaik sahaja peserta memakan ais krim, Mereka melihat kesan segera pada bahagian otak yang dipanggil korteks orbitofrontal, pusat keseronokan Itu mengaktifkan Apabila orang menikmati diri mereka sendiri.

2. Boleh meningkatkan nafsu seks anda.

Ais krim Mungkin jawapan anda. Ini kerana ia mempunyai tahap yang agak tinggi kalsium dan fosforus, kedua-duanya membantu membina rizab tenaga otot dan meningkatkan libido anda. Jika anda seorang wanita, anda mungkin mahu memilih vanila lebih daripada perisa lain. Satu kajian daripada Bau Chicago dan Rasa Rawatan dan Yayasan Penyelidikan mendapati bahawa apabila lelaki berbau aroma vanila ia meningkatkan shahwat mereka.


3. Sumber Tenaga
, Walaupun kandungan pemakanan aiskrim berbeza antara jenama dan jenis, secara keseluruhan ia adalah sumber terbaik tenaga. Aiskrim kaya dengan karbohidrat, Dengan Kira-kira 15 gram dalam satu hidangan lebih kurang satu setengah cawan. Satu hidangan mengandungi Juga 7 gram lemak dan 2 gram protein, menjadikannya makanan padat tenaga. Menurut Jabatan Pertanian Amerika Syarikat, satu setengah cawan ais krim vanila Menyediakan 137 kilokalori tenaga, bersamaan dua kali ganda dalam setengah cawan susu penuh. Ais krim adalah pilihan yang baik Apabila anda memerlukan tenaga atau jika anda mengikuti program untuk mendapatkan berat badan.

No comments:

Post a Comment